10 wskazówek jak się wyspać

10 wskazówek jak się wyspać

 

Każdy z nas ma klinikę odnowy biologicznej w domu, i nie mówię tu o domowym SPA ;) Osobiście bardzo mocno dbam o swoją klinikę a Ty?

Czy wiesz, że co sekundę wymienia się w Tobie 20 milionów komórek?! Oznacza to, że codziennie otrzymujesz w prezencie 1,5 kg zregenerowanego ciała! Tradycyjnie, jak to ostatnio w naszym kraju bywa ;) wszystko dzieje się nocą, podczas snu.

Sen jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu. W czasie snu:
– regeneruje się Twój organizm (pamiętasz? 1,5 kg nowego ciała ;))
– odbudowuje się energia, którą zużyłaś podczas dnia,
– utrwala się w pamięci to, czego uczyłaś się ostatnio- łatwiej więc zapamiętasz materiał, którego uczyłaś się np. do egzaminu,
– czyści się tzw. magazyn pamięci świeżej, oznacza to, że usuwane są nieprzydatne informacje, które zgromadziłaś poprzedniego dnia, dzięki temu następnego dnia możesz przyjąć kolejna porcję informacji.

Co więc dzieje się w Twoim organizmie kiedy zarywasz noc?

Pomyśl, który z tych poniższych objawów zdarzyło Ci się mieć:
– zmęczenie – brak energii,
– utrata kontroli nad emocjami – byłaś rozdrażniona, łatwo popadałaś w konflikty, robiłaś awantury bez powodu,
– byłaś nieprzyjemna dla innych a może niezbyt łaskawa dla siebie samej,
– częściej popełniałaś błędy,
– byłaś rozkojarzona,
– ciężko było Ci coś zaplanować i działać skutecznie,
– miałaś podkrążone oczy, szarą skórę.

Jeśli wiec, zależy Ci, by Twoją metrykę zdradzały Twoje dzieci a nie Twój wygląd. Jeśli chcesz być niczym młoda bogini: pełna werwy i o błyskotliwym umyśle. Stosuj się do poniższych zasad:

1. Kładź się spać i wstawaj o tej samej porze.
2. Ruszaj się – wysiłek fizyczny powoduje, że sen jest głębszy i trwa dłużej. Na godzinę przed snem nie ćwicz, nie pracuj intensywnie. Wycisz się.
3. Unikaj drzemek w ciągu dnia, trwających dłużej niż 30 min. Jeśli dopada Cię zmęczenie idź na spacer, sięgnij po metody relaksacyjne, weź ciepłą kąpiel.
4. Nie pij dużo przed snem, abyś w nocy nie musiała wybudzać się, by iść „siusiu”.
5. Unikaj wieczorem używek: papierosów, kofeiny czy alkoholu (alkohol wypity przed snem zaburza jego cykl co powoduje, że jest on płytki i przerywany).
6. Nie objadaj się przed snem, zjedz max 3 godz. przed snem – daj organizmowi szansę na regenerację, a nie każ mu trawić Twojej późnej kolacji.
7. Jeśli to możliwe w sypialni unikaj telewizora i komputera.
8. Zadbaj o temperaturę w sypialni – powinno być na noc chłodno ok. 17-19 stopni. Wywietrz pomieszczenie przed snem.
9. Zadbaj o zaciemnienie sypialni (rolety, grube zasłony).
10. Na 2 godziny przed snem weź ciepła kąpiel

 

Dobrej nocy!